بهترین کیف پول های بیت کوین کدام است؟

بهترین کیف پول های بیت کوین کدام است؟
Apr 20 , 2024

بهترین کیف پول های بیت کوین کدام است؟

اولین کاری که برای شروع استفاده از بیت کوین باید انجام دهید این است که کیف پول خود را تهیه کنید. کیف پول های بیت کوین رایگان هستند و ایجاد آن‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشد. هنگامی که یک کیف پول درست کردید، می توانید شروع به دریافت و ارسال بیت کوین کنید.

 

بهترین کیف پول بیت کوین

کیف پول های بیت کوین متعددی وجود دارند؛ با این حال ما در ادامه لیستی از بهترین کیف پول ها را آورده‌ایم که می‌توانید به آنها اعتماد کنید.

 

# کیف پول های بیت کوین نسخه دسکتاپ

اگر در استفاده از بیت کوین تازه کار هستید، اکیدا توصیه می‌کنیم با کیف پول دسکتاپ شروع کنید. کیف پول های دسکتاپ نسبت به کیف پول های موبایل ویژگی‌های بیشتری را ارائه داده و به شما کنترل بیشتری بر مدیریت بیت کوین می‌دهند. ما برای افراد مبتدی والت Electrum را پیشنهاد می‌دهیم.

کیف پول سطح سیستم ایجاد
الکتروم مبتدی / متوسط ویندوز، لینوکس و مک 2011
اسپارو پیشرفته ویندوز، لینوکس و مک 2020

 

# کیف پول های بیت کوین نسخه موبایل 

کیف پول سطح سیستم ایجاد
سامورایی مبتدی / پیشرفته اندروید 2015
الکتروم مبتدی اندروید 2016
بلاک استریم گرین مبتدی اندروید / ios 2020
مایسیلیوم متوسط اندروید 2012

 

# کیف پول های سخت افزاری بیت کوین 

کیف پول سطح ایجاد
ترزور مبتدی 2014
کلد کارد پیشرفته 2018

کیف پول سخت افزاری بهترین گزینه برای ذخیره امن بیت کوین شماست. خرید کیف پول های سخت افزاری هزینه نسبتا زیادی دارد و به اندازه کیف پول های دسکتاپ/موبایل راحت نیستند، اما بهترین گزینه برای امنیت هستند. ما توصیه می‌کنیم ابتدا با کیف پول دسکتاپ شروع کنید، سپس زمانی که مقدار قابل توجهی بیت کوین دریافت کردید که ارزش محافظت دارد، از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید.

 

چگونه یک کیف پول بیت کوین ایجاد کنید؟ 

راه اندازی کیف پول های بیت کوین بسیار ساده است و می‌توان آن را در دو مرحله خلاصه کرد:
1. کیف پول را دانلود و نصب کنید. 
بدیهی است که اولین قدم دانلود و نصب کیف پول بیت کوین است. کیف پول بیت کوین فقط یک برنامه کامپیوتری کوچک است، بنابراین مانند هر برنامه دیگری آن را دانلود و نصب کنید. مهم‌ترین چیز در مورد ایجاد کیف پول بیت کوین، دانلود مستقیم از وب سایت کیف پول است.
کیف پول بیت کوین تمام کلیدهایی را که برای دسترسی به بیت کوین خود نیاز دارید مدیریت می‌کند؛ بنابراین از اعتبار منبع اطمینان حاصل کنید. اگر مستقیماً از وب سایت کیف پول دانلود کنید، می‌توانید مطمئن باشید که نسخه معتبر نرم افزار را دریافت می‌کنید.
نکته: شما می‌توانید با استفاده از امضاهای ارائه شده در وب‌سایت کیف پول (مثلاً Electrum) اعتبار دانلود خود را تایید کنید. البته این کار ضروری نیست، اما اگر بتوانید آن را انجام دهید، باعث اطمینان بیشتر شما می‌شود. 

2- عبارات بازیابی کیف پول (seed phrase) را یادداشت کنید.
در طول راه اندازی اولیه کیف پول، به شما یک عبارات بازیابی (12 یا 24 کلمه) داده می‌شود. این عبارات را روی کاغذ بنویسید و در مکانی امن نگهداری کنید. این عبارات منبع همه کلیدها و آدرس‌های شماست (همه کلیدهای خصوصی و آدرس‌های شما از آن تولید می‌شوند). بنابراین، اگر به هر دلیلی کیف پول خود را از دست دادید، به شما امکان می‌دهد تمام بیت کوین‌های خود را بازیابی کنید. 
چند نکته:

- توجه داشته باشید که هر کسی در صورت دسترسی به seed شما می‌تواند بیت کوین شما را در اختیار بگیرد، بنابراین حفظ امنیت آن بسیار مهم است.
- عبارت بازیابی کیف پول را روی کاغذ بنویسید. نوشتن روی کاغذ سریع‌ ترین و ساده‌ ترین راه برای ایمن نگه داشتن کیف پول از حملات دیجیتال است. به نظر ابتدایی می‌رسد، اما راه حلی موثر است.
- عبارات بازیابی کیف پول را به صورت متن ساده در رایانه خود ذخیره نکنید. اگر Seed خود را در یک فایل متنی در رایانه خود ذخیره کنید، اگر رایانه شما هک شود یا شخصی به دستگاه شما دسترسی پیدا کند، آن را در معرض سرقت قرار می‌دهید.

عبارات بازیابی کیف پول (seed phrase) را یادداشت کنید.

 

کیف پول بیت کوین چه کاری انجام می دهد؟ 

 کیف پول بیت کوین کلیدهای مورد نیاز برای ارسال و دریافت بیت کوین را مدیریت می‌کند. زمانی که می‌خواهید بیت کوین دریافت کنید، از آدرس عمومی خود استفاده می‌کنید. نحوه عملکرد بیت کوین به این صورت است که:

* در هنگام دریافت، مقداری بیت کوین در طی یک تراکنش به آدرس عمومی شما ارسال و قفل می‌شود. 
* هنگامی که شما می‌خواهید بیت کوین را برای شخص دیگری ارسال کنید، کیف پول شما یک تراکنش جدید ایجاد می‌کند که قفل مقدار بیت کوینی که دریافت کرده‌اید را با استفاده از کلید خصوصی مربوطه باز می‌کند و مقداری بیت کوین را برای آدرس شخص دیگری می فرستد و قفل می‌کند.

بنابراین به طور خلاصه، یک کیف پول بیت کوین سه کار اصلی را انجام می‌دهد:
- آدرس‌های مورد نیاز برای دریافت بیت کوین را مدیریت می‌کند.
- کلیدهای خصوصی مربوطه را برای ارسال بیت کوین مدیریت می‌کند.
- تراکنش‌ها را ایجاد می‌کند و آنها را به شبکه ارسال می‌کند.

کیف پول بیت کوین چه کاری انجام می دهد؟

 

انواع کیف پول بیت کوین

1. کیف پول نرم افزاری (که به عنوان کیف پول داغ نیز شناخته می‌شود)

کیف پول نرم افزاری، کیف پولی است که آن را دانلود کرده و روی دسکتاپ یا موبایل خود اجرا می‌کنید. این کیف پول ها به اینترنت متصل هستند و به شما امکان ارسال و دریافت سریع و آسان بیت کوین را می‌دهند. اما نکته منفی این است که آنها به اینترنت متصل هستند. بنابراین کیف پول‌های نرم افزاری در معرض خطر بدافزارها و ویروس‌ها هستند.


2. کیف پول سخت افزاری (که به عنوان کیف پول سرد نیز شناخته می‌شود)

کیف پول سخت افزاری، کیف پولی است که به اینترنت متصل نیستند. در نتیجه از حملاتی که کیف پول های نرم افزاری در برابر آن آسیب پذیر هستند محافظت می‌شوند. یک کیف پول سخت افزاری تمام کلیدهای خصوصی شما را در دستگاه ذخیره می‌کند. بنابراین وقتی کیف پول سخت‌افزاری را برای انجام تراکنش به رایانه متصل می‌کنید، تمام امضاها روی دستگاه انجام می‌شود و کلیدهای خصوصی شما هرگز در معرض اینترنت قرار نمی‌گیرند.

 

سوالات متداول:
Bitcoin Core برای ذخیره بیت کوین مناسب است؟ 
Bitcoin Core یک گزینه عالی برای استفاده به عنوان کیف پول بیت کوین است، زیرا به شما امکان می‌دهد هر پرداختی را که دریافت می‌کنید بدون نیاز به اعتماد به هیچ گره دیگری در شبکه تأیید کنید. اما نکته منفی Bitcoin Core این است که قبل از شروع باید کل بلاک چین را دانلود کنید. در نتیجه روند راه اندازی اولیه کیف پول را کند می‌کند. اما اگر سخت افزار کامپیوتر و زمان لازم برای راه اندازی آن را دارید، گزینه بسیار خوبی برای کیف پول بیت کوین است.


نگهداری بیت کوین در کیف پول بهتر است یا صرافی؟ 
استفاده از کیف پول بیت کوین به شما امکان کنترل بیت کوین های خود را می‌دهد. اما اگر بیت کوین های خود را در صرافی نگه دارید، صرافی بر بیت کوین های شما کنترل دارند. در نتیجه اگر صرافی ناپدید شود، بیت کوین شما نیز ناپدید می‌شود. با این حال اگر به یک صرافی بیشتر از توانایی خود در استفاده از کیف پول اعتماد دارید، اشکالی ندارد که بیت کوین را در صرافی نگه دارید.

 

--------------------------------
یک ضرب المثل رایج در بیت کوین وجود دارد:
Not your keys, not your coins
اگر از کیف پول بیت کوین استفاده می کنید، شما مسئول امنیت کلیدهای خود هستید و در عین حال شما برای استفاده از بیت کوین های خود آزادی کامل دارید.
--------------------------------
 

منابع بیشتر برای مطالعه: 
https://www.investopedia.com/best-bitcoin-wallets-5070283
https://www.bitcoin.com/bitcoin-wallet-directory/
https://learnmeabitcoin.com/
 

لیست آخرین مقالات